Valaki nem találta a mangót a mangós italban – nagyon felhúzta magát.
Csoportos fogyasztói kereset indult a Starbucks ellen Manhattanben, mert több „Refresher” nevű gyümölcsitalából is hiányzik a gyümölcs. A cég kérelmezte, hogy a bíróság 11 keresetből 9-et utasítson el, ám John Cronan amerikai szövetségi bíró ezt visszautasította, mondván, „a fogyasztók jelentős része” észszerűen várná el, hogy az italok tartalmazzák a nevükben említett gyümölcsöt,
írja a Reuters.
A fogyasztók azt kifogásolták, hogy a Starbucks Mango Dragonfruit, Mango Dragonfruit Lemonade, Pineapple Passionfruit, Pineapple Passionfruit Lemonade, Strawberry Acai és Strawberry Açai Lemonade Refreshers nem tartalmazta a reklámozott mangót, passiógyümölcsöt vagy acai-t.
A felperesek, Joan Kominis és Jason McAllister szerint a fő összetevők víz, szőlőlé koncentrátum és cukor voltak, és a Starbucks megtévesztő elnevezései miatt túl sokat fizettek értük. Szerintük ez sértette államuk fogyasztóvédelmi törvényeit.
A seattle-i székhelyű Starbucks az elutasítás iránti kérelmében azt állította, hogy a terméknevek az italok ízét írják le, nem pedig azok összetevőit, és az étlapjaikon pontosan részletezték, mi van az üdítőkben.