Reprezentatív kutatást készített a hazai podcasthallgatókról az IAB Hungary és az NRC piackutató.
Az adatok szerint 1,5 millió magyar (az internetezők 20 százaléka) hallgat heti rendszerességgel podcastet. Az IAB és az NRC közösével két éve publikált kutatás szerint akkor ez a szám még csak 800 ezer fő volt, így a rendszeres hallgatók száma majdnem kétszeresére nőtt 2021 óta.
„A podcasthallgatással töltött idő is erőteljesen nőtt, a heti rendszeres hallgatók 2 órával többet podcasteznek, mint 2 évvel ezelőtt. Ezek a rendszeres fogyasztók átlagosan heti 5,6 órát töltenek podcastekkel (2021-ben még csak 3,6 órát), és átlagban 3,7 műsort hallgatnak.” – derül ki a kutatásból.
„Fontos tartalompiaci fejlesztés volt, hogy az Atmedia Sales House elindított egy saját szórakoztató audioplatformot, a PodPad-et, ami annyiban különleges, hogy a felületen az Atmedia saját gyártású műsorai (2023 májusában 28) mellett számos „külsős” podcaster műsora (több mint 120), illetve több mint 25 online streamelt rádióadás is elérhető.”
2021. novemberében indult el a PodPad, az első magyar szórakoztató audio platform. A tartalmakhoz honlap és applikáció formájában is ingyenesen hozzáférhetnek a fogyasztók, de a felület sokoldalúsága abban rejlik, hogy számos olyan sorozatot is találunk rajta, amelyek sehol máshol nem érhetőek el. Ezek az exkluzív tartalmak ismert nevekhez vagy rangos szakemberekhez köthetők, úgy mint Kadarkai Endre, Hajós András, Linczényi Márkó, Balsai Móni, Kautzky Armand, Garami Gábor vagy az Animal Cannibals. De Simonyi Balázs filmrendezőt is már rutinos podcasterként jegyezhetjük az eddigi sorozatai után, melyek közt a hangjáték, mint egykori rádiós műfaj, most új kategóriát teremt a podcastok között. A május 31-én rendezett első Podcast Festival-on szórakoztató, életstílus, kulturális kategóriában Hajós András és Linczényi Márkó vehették át az Arany mikrofon díjat a Probléma Hajóssal és Márkóval podcastért.
Érdemes regisztrálni a felületen, mivel a rendszer különböző, a felhasználók igényeihez igazodó tartalmakat is nyújt a több, mint 5400 elérhető epizód között. A cél a szórakoztatás és az informálás.
Forrás: https://iab.hu/dokumentumok/podcast-insight-hungary-2023/
Képforrás: digitalhungary.hu; Hajós András hivatalos; podpad.hu