Egy kaliforniai hatóság megvizsgálja az autógyártók adatgyűjtési gyakorlatait.
A California Privacy Protection Agency vizsgálatba
kezdett: az autógyártók és autóipari tech cégek adatgyűjtési, magánszférát érintő gyakorlatait ellenőrzik, egyre fokozódnak ugyanis az aggodalmak az autóink által gyűjtött rengeteg adat miatt.
Jelenleg információkat gyűjtenek a helyzetmegosztás, webalapú szórakoztatás, okostelefon-integráció és kamerák kapcsán. Az érintett cégek névsora nem nyilvános. A hatóság szerint a modern autók kerekeken guruló számítógépek, amelyek appokon, szenzorokon, kamerákon keresztül gyűjtik az adatokat, figyelik a benne ülő embereket és a kívül lévőket is.
A Consumer Watchdog nonprofit szerint az autógyártók és partnereik tudják merre vezetünk, mit veszünk, mit eszünk, látják az SMS-eket, ezek alapján fogyasztói profilokat alkotnak, és ez segít további termékek célzott eladásában.
Érdekes példa a Tesla, amelyet a holland hatóság végül nem büntet meg, amiért a leparkolt autói a közelben lévő emberekről készítenek felvételeket, és tárolják azokat sokáig. A Stellantis pedig külön cégen keresztül tervezi licencelni az általa gyűjtött adatokat más gyártóknak is.