A hajhullástól a gyomorfájdalmakon át a tyúkszemig minden betegséget az interneten szeretnének diagnosztizálni a magyarok.
Senkinek nem javasolt, hogy az interneten próbálja meg diagnosztizálni a betegségét, ugyanakkor a magyarok túlnyomó többségére jellemző, hogy bármilyen egészségügyi problémája van, annak azonnal a Google-ben jár utána.
Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője rámutatott, az emberek jellemzően előbb a tüneteikre keresnek rá, és esetenként találhatnak is olyan hasznos információkat, melyekkel segíthetnek magukon. Ezek viszont inkább általánosságok, minthogy aludjunk többet, stresszeljünk kevesebbet, igyunk kevesebb alkoholt.
„Régen nem az van, hogy speciális tudásra keresünk, mint amilyen az akupunktúra, hanem tetőtől talpig mindenfajta betegségre szűrünk, amint valami elváltozást észlelünk magunkon. A találatokat viszont érdemes fenntartásokkal kezelni, mert rengeteg riasztó cikk is szembejöhet velünk, ami sokakban szorongást kelthet, holott lehet, hogy a baj közel sem akkora” – mondta.
A szakember azt javasolja mindenkinek, hogy használja a józan eszét, ha Dr. Google megijesztené, mert az internet előtt is túléltek az emberek. A számtalan azonnal elérhető cikk áldás a hétköznapokban, de egyben átok is, amit tudni kell a helyén kezelni, mert sok esetben nincs valóságalapjuk.
Szesztay Péter szerint fontos, hogy mindig hiteles forrásból tájékozódjunk, és ebben hatalmas a felelőssége a tartalomgyártóknak is. Óvatosan kell bánni azokkal a honlapokkal, ahol szembeötlő hirdetésekben egy termék megvásárlására bíztatnak. Az egészségügyi intézmények honlapjaira viszont az esetek nagy százalékában szakmai tartalmak kerülnek fel.
Nem lehet elégszer elismételni, hogy a keresés és a cikk elolvasása nem gyógyít ki senkit a betegségből, fel kell keresni az adott orvost, intézményt, szaktekintélyt annak érdekében, hogy konkrét diagnózist és megoldást kaphassunk. Idáig viszont sokan nem jutnak el.