Valószínűleg piaci mozgások indokolják, hogy hamarosan kevesebb feliratkozóval és megtekintéssel is be lehet jutni a bevételeket továbbító programba.
A világ legnépszerűbb videómegosztó platformja a bejelentette, hogy enged a monetizáció vagyis a videók megtekintései után járó hirdetési jutalék elérésének követelményeiből. A YouTube Partner Programban (YPP) való részvételhez ezentúl az alábbiak szükségesek:
90 napon belül feltöltött 3 videó
3000 óra megtekintés egy év alatt vagy 3 millió lejátszás 90 nap alatt a Shorts szekcióban
500 feliratkozó
Korábban 1000 feliratkozóval és 4000 óra lejátszás, negyedéves 10 millió Shorts megtekintéssel kellett rendelkeznie annak, aki csatlakozni kívánt a programhoz – írta az Index. Ezek természetesen csak a produkciók népszerűségéhez kötött feltételek, egyéb, nem változó megkötések is vannak: az alkotónak 18 éven felülinek kell lennie, bele kell egyeznie a szerződési feltételekbe, és azt is nézik, hogy videói nem sértették a közösségi irányelveket.
A könnyítéssel kisebb, induló alkotók is hozzáférhetnek olyan monetizációs megoldásokhoz, amikkel közvetlenül a követőiktől tudnak bevételt szerezni, például kisebb támogatások gyűjtésével vagy előfizetőknek nyújtott exkluzív tartalmakkal.
A TikTok minivideós piacán versengő Shorts alkotóinak javadalmazásán gőzerővel dolgozik a Google tulajdonú cég. Miután tavaly év végén Shorts videók elérték a napi 50 milliárd megtekintést, idén februárban ezeket is bevonták a monetizációba.
A Meta hasonló kaliberű platformja, a Reels valamivel erősebb 140 milliárd megtekintést generált a Facebookon és Instagramon tavaly októberben. A Youtube döntését minden bizonnyal a piaci folyamatok indokolták, mivel maga a TikTok június elején már bejelentette, hogy lejjebb helyezi a monetizációs követelményeit.
A legnépszerűbb ls legjobban fizetett Youtube alkotó 2022-ben Jimmy Donaldson vagyis MrBeast volt, aki 54 millió dollárt kaszált videóival. A tíz legnézettebb csatorna bevétele összesen 300 millió dollár volt. Ha nem a legnépszerűbbekről van szó a monetizált videók szerény megélhetést vagy kiegészítő keresetet biztosítanak az alkotók többségének
.