Rideg Richárd első vendége, Barta József iskolaigazgató volt, akivel a hazai oktatás és nevelés történetéről beszélgettek. Számos eddig ismeretlen részletre derült fény.
A tudás átadása, mint az oktatás célja elsődleges volt a Kárpát-medencében, ez jellemzően a papság feladata volt egészen az 1770-es évekig, amikor megindult Magyarországon az intézményesített tanítás és egyre többen jutottak hozzá az oktatáshoz.
Az 1930-40-es években a pedagógus volt a tudás elsődleges forrása, a fiatalok tőle tudták meg a mindennapi élethez szükséges legfontosabb információkat. Ebben az időben nagyon komoly tiszteletnek örvendtek a pedagógusok.
A '80-90-es években még mindig a pedagógus a tudás elsődleges forrása, de a minden háztartásban elérhető tömegmédia (tévé, rádió, sajtó) kinyitja a világot, így a pedagógusnak facilitátorrá kellett válnia, új feladata lett a beáramló tudás koordinálása, a gyerekek orientálása az információáradatban.
Napjainkban a digitális világ által nyújtott információbőség idején a pedagógus és a szülők elsődleges feladata megtanítani a gyerekeket a tények és a vélemény közötti különbségre.
A beszélgetés további részében bemutatásra kerültek a különböző pedagógus típusok, attitűdök és módszerek és tehetséggondozás.